AUCA DE LA CATALUNYA CONTEMPORÀNIA

Quan es posa a ploure a bots i barrals pots trobar refugis molt interessants. El dissabte passat a mi el diluvi em va enxampar al carrer Hospital i vaig entrar a la sala d’exposicions de la Capella (http://www.bcn.es/lacapella/catala/110923.htm).  Al llegir el títol de la mostra actual em vaig quedar igual:   “La qüestió del paradigma. Genealogies de l’emergència en l’art contemporani a Catalunya” . No he entès mai perquè els comissaris s’empenyen en escriure coses tan entravessades.  Poster podria trucar al Sr. Manuel Segade, el comissari, i preguntar-li. Un amic m’ha suggerit que entrevisti persones mentre menjo albergínies i després ho publiqui al blog. Potser és bona idea. El cas és que la expo és un interessant recull de projectes d’artistes catalans reconeguts, comIgnasi Aballí, Martí Ansón, Bestué / Vives, Carlos Pazos, Tere Recarens o Eulàlia Valldosera.

De tots els treballs presentats, destaco un de David Bestué i Marc Vives, dos artistes que treballen en equip des de fa temps i que jo no coneixia. http://www.bestuevives.net/

El projecte es diu  MOMENTS RELLEVANTS DE LA CATALUNYA CONTEMPORÀNIA (2006) . Ve a ser una mena d’ auca moderna del nostre país, en to  irònic i autocrític.  Tant de bo els ciutadans i polítics catalans tinguessin el mateix esperit crític que els artistes.

Us deixo amb unes quantes vinyetes de l’auca que vaig robar amb l’Iphone.


Leave a Reply

